021710063530_airline-safety1Γιατί τα αεροπλάνα είναι ασφαλή;

“Το πιο ασφαλές μέρος του ταξιδιού σας, μόλις ολοκληρώθηκε”. Αυτή θα μπορούσε να είναι η πρόταση που σας καλωσορίζουνε μόλις φτάνετε στο αεροδρόμιο του προορισμού σας! Αυτή είναι μια αλήθεια που οι περισσότεροι ταξιδιώτες γνωρίζουν – ότι το αεροπλάνο είναι το ασφαλέστερο μέσο μετακίνησης. Αρκετοί όμως ακόμα και τώρα το φοβούνται. Την επόμενη όμως φορά που θα ανεβείτε σε ένα ταξί για να πάτε στο αεροδρόμιο, σκεφθείτε τι γνωρίζετε για τον ταξιτζή που σας μεταφέρει; Πόσο καλά λειτουργούνε τα φανάρια ώστε να είναι πλήρως συγχρονισμένα; Ποιός σας εξασφαλίζει ότι δεν θα πεταχτεί κανείς από το απέναντι στενό; Είστε σίγουροι ότι κάποιοι δεν οδηγάνε μεθυσμένοι;

Η ασφάλειά σας στα 30.000 πόδια είναι σίγουρα ύψιστης σημασίας για όλες τις αεροπορικές εταιρείες. Η τεχνολογία της ασφάλειας έχει προχωρήσει πάρα πολύ και σίγουρα μπορείτε να αισθάνεστε άνετα στη θέση του αεροπλάνου, παρά στη θέση του ταξί!

Σχεδιασμός αεροπλάνου

Κατά τα τελευταία 50 χρόνια, τα εμπορικά αεροσκάφη έχουν “βασανίσει” τους κατασκευαστές και τους σχεδιαστές επί ώρες. Η συνεχής ανάπτυξη των αεροσκαφών βοηθάει στην ολοένα και αυξανόμενη ασφάλεια στον αέρα. Γίνονται συνέχεια βελτιώσεις που αφοορύν τόσο την ασφάλεια όσο και την οικονομία του καυσίμου καθώς και την προστασία του περιβάλλοντος. Επιτυχάνοντας οικονομία στα καύσιμα, οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να κατεβάσουν το κόστος πτήσης και έτσι να μειώσουν τα αεροπορικά εισιτήρια.

Τεχνολογία Cockpit

Πολλά σύγχρονα αεροσκάφη βλέπουν όλους τους μηχανικούς ελέγχους και τα πράγματα που γίνοταν από κάποιον τεχνικό, να έχουν αντικατασταθεί από υπολογιστές και αυτόματα συστήματα. Πλέον, τα αεροπλάνο διαχειρίζονται μόνο τους μια πληθώρα πληροφοριών και ο πιλότος στην ουσία είναι ένας διαχειριστής των πληροφοριών, καθώς η τεχνολογία παίζει το σημαντικότερο ρόλο στο θάλαμο διακυβέρνησης.

Τα παγκόσμια συστήματα εντοπισμού γνωρίζουν ακριβώς και ανά πάσα ώρα και στιγμή που βρίσκεται το κάθε αεροπλάνο, με φοβερή ακρίβεια. Ενώ το 1960 τα θανατηφόρα ατυχήματα ήταν 1 κάθε 200.000 πτήσεις, πλέον είναι 1 ανά 2.000.000 πτήσεις! Οι συσκευές στο πιλοτήριο έχουν βελτιωθεί πάρα πολύ και προσφέρουν στους πιλότους όλες τις πληφορίες που χρειάζονται!

Πιλότοι

Όσο κι αν η τεχνολογία εξελίσσεται, αυτό δε σημαίνει ότι οι πιλότοι δεν είναι αναγκαίοι σε ένα αεροπλάνο. Η ικανότητα και η κρίση του πιλότου είναι το βασικότερο. Οι αεροπορικές εταιρείες γνωρίζουν την σημασία των καλών πιλότων και της καλής εκπαίδευσης. Έτσι, πολλές μεγάλες εταιρείες όπως η Lufthansa, έχουν πολύ έμπειρους εκπαιδευτές στα camp τους, ώστε να εκπαιδεύσουν όσο το δυνατόν καλύτερα τους επερχόμενους πιλότους. Οι μαθητές-πιλότοι μαθαίνουν πως να διαχειρίζονται πολλαπλές ροές πληροφοριών, πως να ακολοθούν τους ελέγχους ρουτίνας καθώς και πως να συνεργάζονται με την υπόλοιπη ομάδα.

“Ψάχνουμε για προσωπικότητες που να εξασφαλίζουν καλές δεξιότητες επικοινωνίας, γνωρίσματα ηγέτη καθώς και ικανότητα να εργάζονται ως μέρος μιας ομάδας” – δηλώνει ο υπεύθυνος προσλήψεων της Lufthansa. Ο ίδιος σημειώνει ότι η εταιρεία μεγαλώνει με “δικούς της” πιλότους, καθώς συχνά οι υποψήφιοι δεν φέρουν εμπειρία και οι δεξιότητες αποκτούνται απευθείας στο κόκπιτ – σε αντίθεση με της ΗΠΑ όπου χρειάζονται εκατοντάδες ώρες με δικά τους αεροπλάνα(ή σε μικρές τσάρτερ εταιρείες) οι πιλότοι πριν γίνουν εμπορικοί πιλότοι!

Η σωστή επιλογή των πιλότων είναι το κλειδί σε μια αεροπορική εταιρεία. Μπορεί να χρειάζετε χαμηλά κόστη, ώστε να διατηρεί τις τιμές στους ναύλους και τα αεροπορικά εισητήρια χαμηλά, όμως το κόστος ενός πιλότου(εκπαίδευση, μισθός,κτλ) δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να περιορίζεται από τον προυπολογισμό.

Σχεδιασμός CockPit

Το κοκπιτ είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε όλα τα όργανα να είναι ορατά με κάθε συνθήκη και οι πιλότοι να τα φτάνουν όλα εύκολα και γρήγορα. Οι πιλότοι περνάνε αρκετές ώρες μέσα σε εξομοιωτές και οι εκπαιδευτές τους ελέγχουν τις μετρήσεις, τους χρόνους που κάνουν, τα πιθανά λάθη, κτλ.

Θάλαμος επιβατών

Ευρύχωρος ή στενός, πολυτελείας ή “φτωχός” ο θάλαμος των επιβατών έχει δεχθεί πολλές βελτιώσεις τα τελευταία χρόνια. Είτε πετάτε με ακριβά αεροπορικά εισιτήρια πρώτης θέσης, είτε με οικονομικές προσφορές, όλα τα καθίσματα πληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές για την αντοχή και την προστασία των επιβατών. Το σύγχρονο κάθισμα αντέχει 16 φορές τη δύναμη της βαρύτητας. Η μόνωση στα τοιχώματα της καμπίνας είναι επιβραδυντικό φωτίας και σε περίπτωση πυρκαγιάς, ο φωτισμός έκτακτης ανάγκης θα ανάψει! Αυτό καθιστά ευκολότερο να βρείτε τις εξόδους διαφυγής.

Σημαντικό να θυμάστε για την ασφάλειά σας: Τα περισσότερα εμπορικά ατυχήματα αεροπορίας δεν είναι μοιραία. Από τα 301 ατυχήματα σε όλο τον κόσμο, τα τελευταία 10 χρόνια, λιγότερο από το ένα τέταρτο εμπλέκονται θάνατοι.

Έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας

Οι πιλότοι και τα αεροπλάνα μπορεί να είναι τα “πρόσωπα” και οι ήρωες που φαίνονται μπροστά, όμως πίσω από τις σκηνές υπάρχουν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας όπου ελέγχουν τα αεροπλάνα και ενημερώνουν για τι κάθε κίνηση που πρέπει να κάνουν. Με πάνω από 28 εκατομμύρια πτήσεις κάθε χρόνο, οι ελεγκτές έχουν μια πολύ σημαντική δουλειά να κάνουν!

Όπως και στο έδαφος έτσι και στον αέρα υπάρχουν “διάδρομοι”. Κάθε αεροπλάνο πετάει στο διάδρομό του και δεν μεταφέρεται σε άλλες λωρίδες. Έτσι υπάρχει και η σχετική ασφάλεια στον αέρα.

Έλεγχος αεροδρομίου

Τα τελευταία χρόνια οι έλεγχοι του αεροδρομίου έχουν αυξηθεί λόγω αρκετών γεγονότων. Στο αεροδρόμιο έρχεται με το αεροπορικό εισιτήριο στο χέρι, σας γίνεται έλεγχος σε όλα τα πράγματα που έχετε και μετά είστε ελεύθεροι να πετάξετε. Αυτό γίνεται για τη δική σας ασφάλεια στις πτήσεις!