Πως οι low cost εταιρείες βγάζουν κέρδος;

Πως οι low cost εταιρείες βγάζουν κέρδος;

Όταν σχεδιάζετε ένα ταξίδι, σίγουρα το πρώτο πράγμα που σκέφτεστε πέρα από τον προορισμό σας, είναι το κόστος του ταξιδιού και φυσικά το κόστος για τα αεροπορικά εισητήρια. Τα τελευταία χρόνια είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς οι εταιρείες χαμηλού κόστους – όπως η Ryanair, Easyjet, κ.α. Πως όμως αυτές οι εταιρείες έχουν κέρδος, προσφέροντας αεροπορικά εισιτήρια ακόμα και στη μισή τιμή από τις υπόλοιπες εταιρείες;

Με το πέρας των χρόνων, η τεχνολογία της αεροπορίας έχει αναπτυχθεί ραγδαίως, έτσι πλέον τα αεροπλάνα είναι αρκετά μεγάλα και μπορούν να μεταφέρουν αρκετούς επιβάτες ταυτόχρονα και για αρκετά μεγάλους προορισμούς. Αυτό δίνει το περιθώριο στις εταιρείες να έχουν χαμηλότερο κόστος ανά επιβάτη, απ’οτι στο παρελθόν.

Οι εταιρείες low cost, ακολουθάνε μια σειρά από ενέργειες έτσι ώστε να χαμηλώσουνε τα κόστη κάθε πτήσης αλλά και να αποκομίσουν το υψηλότερο δυνατό κέρδος. Αρχικά, αν και οι περισσότεροι πιστεύουν το αντίθετο, οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους χρησιμοποιούν αεροπλάνα τελευταίας γενιάς, καινούργια, καθώς αυτά έχουν τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση – κάτι που μακροπρόθεσμα θα τους επιτρέπει να αυξάνουν τα περιθώρια κέρδους τους.

Έπειτα, όλες οι εταιρείες low cost κόβουν από τα έξοδα και προσφέρουν στους επιβάτες τους μόνο τα βασικά. Δεν προσφέρουν φαγητό-νερό στη πτήση και εαν θελήσετε κάτι, θα πρέπει να το πληρώσετε. Επίσης μαζί με τα αεροπορικά εισιτήριά σας, δωρεάν έχετε μόνο μια περιορισμένη χειραποσκευή. Εαν θέλετε μεγαλύτερη βαλίτσα, θα πρέπει να την πληρώσετε εξτρά.

Εαν έχετε παρατηρήσει, οι εταιρείες που θέλουν να περιορίσουν τα έξοδά τους, όπως οι εταιρείες χαμηλού κόστους, δεν χρησιμοποιούν όλες τις ανέσεις ενός αεροδρομίου – όπως π.χ. την φυσούνα για την είσοδο και την έξοδο των επιβατών. Χρησιμοποιούν τα λεωφορεία και έτσι εξοικονομούν χρήματα και από το handling του αεροδρομίου. Σε συνέχεια αυτής της τακτικής, δε χρησιμοποιούν κεντρικά αεροδρόμια σε μια πόλη, παρά λίγο πιο απομακρυσμένα που έχουν αισθητά χαμηλότερα τέλη χρήσης. Έτσι από την μια χρησιμοποιούν υπηρεσίες με χαμηλά τέλη και από την άλλη γεμίζουν τις επαρχιακές πόλεις και αεροδρόμια με κόσμο και τουρίστες!

Ακόμα, μια τακτική που χρησιμοποιείτε σε πολλές αεροπορικές εταιρείες αλλά και στις low cost ακόμα παραπάνω, είναι να κάνουν κρατήσεις για παραπάνω από τις θέσεις που έχουν. Έτσι ποντάρουν ότι είτε κάποιος δεν θα παρουσιαστεί στη πτήση σου, ή η αποζημίωση που θα του δώσουν για να μην πετάξει(για να πετάξει κάποιος άλλος που έκλεισε τελευταία στιγμή) θα είναι μικρότερη απ’οτι το εισιτήριο που πλήρωσε αυτός της τελευταίας στιγμής. Πέρα απ’αυτές τις υψηλές χρεώσεις τελευταίας στιγμής, εαν θέλετε να κάνετε αλλαγές στο αεροπορικό εισιτήριο όπως στο όνομα κράτησης, την αλλαγή θέσης,κ.ο.κ. τότε θα πρέπει να το πληρώσετε και σε μερικές περιπτώσεις συμφέρει περισσότερο η έκδοση ενός νέου αεροπορικού εισιτηρίου παρά η αλλαγή του ναύλου που έχετε ήδη εκδόσει.

Τέλος, οι εταιρείες προσπαθούν πάντα τα αεροπλάνα τους να είναι γεμάτα με πληρότητα άνω του 90% και επίσης να μην κάθονται σχεδόν ποτέ στο έδαφος. Έτσι ένα αεροπλάνο που μόλις φτάνει στο αεροδρόμιο φροντίζουν άμεσα μόλις αδειάσει, να φορτωθεί για να φύγει για άλλον προορισμό. Με αυτό το τρόπο οι αεροπορικές δε πληρώνουν υψηλά τέλη στα αεροδρόμια και επίσης έχουν μεγάλη πληρότητα, που σημαίνει μεγαλύτερο κέρδος!

Αυτές είναι οι τεχνικές που χρησιμοποιούν συνήθως οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους για να περιορίσουν τα κόστη και να αυξήσουν τα κέρδη τους.

You may also like...

Leave a Reply

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz