Είστε έτοιμοι για το ταξίδι,έχετε στο χέρι τα αεροπορικά σας εισιτήρια, φτάσατε στο αεροδρόμιο και λίγο πριν το boarding ανακοινώνεται ότι το ταξίδι σας ακυρώνεται! Όλα τα σχέδια πάνε στράφι και εσείς αναζητάτε εναλλακτικούς τρόπους να φτάσετε στον προορισμό σας έτσι ώστε να μη χάσετε τις διακοπές σας.

Τι γίνεται όμως με την αποζημίωση από την αεροπορική εταιρεία; Σε ποιές περιπτώσεις υπάρχει αποζημίωση και σε ποιες η εταιρεία δεν φέρει ευθύνη;

Ένας από τους βασικότερους λόγους που ακυρώνονται οι πτήσεις είναι οι καιρικές συνθήκες. Μπορεί στο αεροδρόμιο που βρίσκεστε και είστε έτοιμοι να αναχωρήσετε να έχει ηλιοφάνεια και πολύ καλές συνθήκες, όμως στο αεροδρόμιο προορισμού οι συνθήκες μπορεί να είναι τελείως ακατάλληλες δίχως πρόβλεψη να φτιάξουν το επόμενο διάστημα. Έτσι η αεροπορική εταιρεία, μελετώντας όλα τα στοιχεία, προβαίνει σε ακύρωση της πτήσης. Αυτή η περίπτωση είναι ίσως η μοναδική που δεν δικαιούστε αποζημίωση καθώς η ασφάλεια της πτήσης και των επιβατών, είναι πάνω απ΄όλα. Παρόλα αυτά, η αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να μεριμνήσεις για τη διαχείρισή σας όσο θα βρίσκεστε στο αεροδρόμιο.

Όμως εάν υπάρχουν καθυστερήσεις άνω των 3 ωρών ή ματαίωση της πτήσης για άλλους λόγους(τεχνικούς λόγους τη εταιρείας, προβλήματα στην εταιρεία, μη διαθέσιμο αεροπλάνο,κτλ) τότε δικαιούστε αποζημίωση από 250€ έως 600€ – το χρηματικό αντίτιμο καθορίζεται ανάλογα τα χιλιόμετρα που θα ταξιδέψετε. Πιο αναλυτικά:

Για καθυστερήσεις άνω των 3 ωρών και ταξίδι έως 1500χλμ, η αποζημίωση είναι 250€ . Από 1500 έως 3500χλμ η αποζημίωση είναι 400€ ενώ για ταξίδι άνω των 3500χλμ η αποζημίωση είναι 600€ . Αυτά ισχύουν στις περιπτώσεις που η πτήση αναβλήθηκε ή καθυστέρησε πάνω από 3 ώρες ή σας έγινε άρνηση επιβίβασης παρά τη θέλησή σας και ενώ είχατε έγκυρα εισιτήρια και boarding pass.

Η αποζημίωση είναι ανά εισιτήριο και δε διακρίνει οικονομική θέση από business class. Επίσης δεν έχει καμία σημασία εάν πετάτε με πτήση τσάρτερ, εταιρεία low cost (όπως π.χ. να έχετε κλείσει αεροπορικά εισιτήρια με την ryanair) ή με μια συμβατική εταιρεία τύπου Aegean, Lufthansa,Turkish Airlines,κτλ. Οι νόμοι ισχύουν για όλες τις εταιρείες.

Αποζημίωση σε περίπτωση έκτακτων καιρικών συνθηκών

Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, σε περίπτωση ακραίων καιρικών συνθηκών η πτήση μπορεί να ακυρωθεί για την ασφάλεια των επιβατών. Σ’αυτή τη περίπτωση τα αεροπορικά εισιτήρια που έχετε κλείσει είτε ακυρώνονται είτε μεταφέρονται για άλλη πτήση, ανάλογα τις επιλογές που θα σας δώσει η αεροπορική εταιρεία. Συνήθως, εάν η απόσταση είναι σχετικά μικρή(π.χ. Αθήνα – Θεσσαλονίκη) θα σας προσφερθεί μεταφορά με λεωφορείο ή άλλη πτήση την επόμενη ημέρα. Σ’αυτή τη περίπτωση δε δικαιούστε αποζημίωση όμως η αεροπορική εταιρεία πρέπει να μεριμνήσει για εσάς την διατροφή και τη διαμονή σας όπως επίσης και την μεταφορά από το ξενοδοχείο έως το αεροδρόμιο.

Πάντα να έχετε στο νου σας όταν κλείνετε αεροπορικά εισιτήρια, ότι μπορεί η πτήση να ακυρωθεί για λόγους ασφαλείας ή άλλα έκτακτα γεγονότα. Αυτό συμβαίνει σπάνια, άλλα όταν γίνει δε μπορείτε να το προσπεράσετε. Διαβάστε καλά τα δικαιώματά σας, όπως αυτά αναγράφονται και στην ιστοσελίδα της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, και να είστε πάντα ενημερωμένοι γι’αυτά που δικαιούστε.

Εάν έχετε απορίες σχετικά με τη πτήση σας καθώς κι αν δικαιούστε αποζημίωση, μπορείτε να το γράψετε στα σχόλια ώστε με την εμπειρία μας να σας βοηθήσουμε άμεσα!